číslo 45/2001 |
|
Hudba |
|
TIP TÝDNE
Rytmy a šepoty Fontanely
Načeva začínala v kultovním A-studiu v divadle Na okraji, odkud přešla do recesistického Sklepa - dvě sezony však ještě stačila strávit v brněnském HaDivadle. Pak však přišel rok 1994 a českou hudební scénu zčistajasna obohatila rocková kapela Načeva se zpěvačkou zralého výrazu a s albovým debutem Možnosti tu sou, na tuzemské poměry nebývale ambiciózním. Jenže Monika i tuto cestu záhy opustila, s kapelou zcela jiného složení natočila zvukově velmi progresivní druhé album Nebe je rudý, kterým se vymanila ze škatulky tradičního rock´n´rollu. Další změna nastala na třetím albu Mimoid - kapela se jí rozpadla a ve studiu se tehdy sešla jen s bubeníkem Vladimírem Pechou a anglickým dýdžejem Gusem - výsledkem byla sugestivní, byť místy dost chladná nahrávka s útržky z textů Jáchyma Topola.
Album, které si Načeva prvně celé sama otextovala, je jistěže velmi intimním celkem, nejde ale o žádná introvertní sdělení skrytá v záplavě elektronických zvuků. Naopak, Fontanela je komunikativním nosičem. Předpokládá ovšem vnímavého posluchače. Posluchače s hlavou otevřenou... MILAN ŠEFL (Načeva: Fontanela. CD, 60 minut. Vyd. Prána Music Records/Sony Music Bonton) Nové i starší skladby Moniky Načevy si můžete poslechnout v pondělí 5. listopadu po 21. hodině na ČRo 2 - Praha |