Programový a kulturní týdeník


Archiv starších čísel
>>>
 

Týdeník rozhlas č. 17/2014 právě vychází...
Jiří Šuhájek:
Rád čekám na nějakou chybu…

Patří mezi našimi sklářskými výtvarníky k těm nejznámějším v měřítku tuzemském i mezinárodním. A také k těm nejméně přehlédnutelným, vzhledem k robustnímu zjevu a neodmyslitelnému repertoáru klobouků. Po absolvování Vysoké školy uměleckoprůmyslové získal v roce 1968 stipendium k dalším třem letům studia na londýnské Royal College of Art. Je držitelem úctyhodné sbírky cen ze světových sklářských a designérských kolbišť, jeho monumentální plastiky zdobí reprezentativní prostory v Dubaji i v čínských městech Šanghaji a Schenzenu, je pedagogem, akademikem i doktorem honoris causa. Po léta patří ke kmenovým spolupracovníkům nejvýznamnějších českých...

 

 Jiří Šuhájek

 Dále v tomto čísle .............................................................................................

Rodina je základ státu...
Snímek Rodina je základ státu se dotýká aktuálního problému, jímž je přiznání si viny. Hlavní hrdina Libor (Igor Chmela) si coby jeden z manažerů zvykl na přepychové odměny, jaké dostával v posléze vytunelované bance – a v první chvíli po odhalení svého podílu na podvodech a v pocitu ohrožení jej nenapadne nic jiného než spolu s nic netušící manželkou a dvěma dětmi odjet jakoby „na dovolenou“, jinými slovy vypařit se z dohledu vyšetřovatelů...

 

Srdce v propasti
Petra Hůlová napsala konečně důležitou knihu. Velmi důležitou. Úplně jinou než předcházejících sedm titulů, které publikovala od roku 2002. Žádná bezúčelná procházka krajinou různorodé stylizace. Žádný vějíř autorských poetik zastřešený jediným jménem. Žádné exotické kulisy, mezi nimiž se valí prudký tok nekoordinované, fantazijně rozčeřené řeči. Že je Hůlová (1979) suverénní vypravěčka, která má v současné české próze minimální konkurenci, je jasné od její prvotiny. Zároveň ale není...

Audioknihy získávají na oblibě
Čtenářům Týdeníku Rozhlas jistě není třeba fenomén audioknih nijak zvlášť představovat. Pravděpodobně znají nejen produkci Radioservisu, ale i tituly dalších vydavatelů – těch, kteří se na audioknihy specializují, i těch, kteří nosiče s mluveným slovem vydávají jen okrajově. Jejich počet se už dávno přehoupl přes třicítku a jen loni vydali více než sto audioknižních titulů. K dispozici jsou CD s dramatizacemi literárních předloh, nekrácené audioverze knižních titulů, upravované četby v podání jednoho či více interpretů, s hudbou i bez, s režijním dohledem i poloamatérsky nahrané. Stoupající množství a kvalita produkce mají logický důsledek: stejně jako další umělecké disciplíny si rovněž audioknihy zaslouží vlastní soutěž...

 

 Minulé číslo ....................................................................................................

Bára a Jan Kratochvílovi:
Uvnitř hřiště pohyb volný

Jednoho dne si koupili počítač. A začali nahrávat. Nejdřív rozhlasovou sci-fi hru. Potom album telefonních vyzvánění. A odtud byl jen krůček k písničkám. Tak vznikli DVA, kapela, kterou nám může závidět celý svět hudební alternativy. Hrála ve většině Evropy, vrací se...

  Z dalšího obsahu:

Komu pomůže záchrana dítěte?
Dívejte se
Revírníkovy zálety s mazanou liškou
Navšivte
V nitru beatnika? Naděje i bezmoc
Téma
a další...

 Týdeník Rozhlas .................................................................... Archiv starších čísel
Číslo 16/2014 vychází 7. 4. 2014.

Programový časopis sloužící českým rozhlasovým posluchačům je jen o tři měsíce mladší než pravidelné české rozhlasové vysílání.
První číslo měsíčníku Radio-Journal vyšlo v září roku 1923.
Od roku 1925 časopis přešel na týdenní periodicitu, která trvá dodnes.
Prvním šéfredaktorem se stal programový ředitel rozhlasu Miloš Čtrnáctý.
Po roce 1989 se stal jediným akcionářem časopisu Český rozhlas.
Týdeník Rozhlas dnes slouží věrným a pravidelným rozhlasovým posluchačům, přijímajícím hodnoty šířené na vlnách stanic Vltava, Praha, Radiožurnál, Český rozhlas 6, ale i Leonardo, Radio Wave a D-dur. Zároveň je alternativou pro čtenáře nespokojené s úrovní bulvárních a společenských magazínů, ale nepřipravené na četbu speciálních odborných kulturních periodik.