Programový a kulturní týdeník


Archiv starších čísel
>>>
 

Týdeník rozhlas č. 36/2015 právě vychází...
Ondřej Brousek:
Wagnera na autory českých muzikálů!

Dobře nastartovaná kariéra. To se v tom nejlepším slova smyslu dá říct o tom, co poslední rok dělá Ondřej Brousek. Ať už na scéně Divadla na Vinohradech, kam následoval bývalého šéfa Fidlovačky Tomáše Töpfera a kde v současné době exceluje v roli Mozarta v Shafferově Amadeovi, nebo v kapele Monkey Business...
Jaká je nálada na Vinohradech?
Cítím se tu dobře, ať jsem na jevišti, v rekvizitárně, nebo v klubu. Je to díky lidem, ale nejen díky Tomáši Töpferovi, který sem přišel na ředitelský post z Fidlovačky a nabídl mi angažmá. Je to kvůli celému personálu, zvukařům, kostymérkám, hereckému souboru
...více

 

Ondřej Brousek

 Dále v tomto čísle .............................................................................................

Konec dějin se stále odkládá
Každý den ráno se probudím s určitým zklamáním: Vyšlo slunce! Pořád ještě není konec dějin! Musím se zase nasnídat, umýt, vyčistit si zuby! Už je to víc než dvacet let, co Francis Fukuyama vydal svou slavnou knihu Konec dějin a poslední člověk – a nic! Vzpomínám si, jak se mi tenkrát ulevilo a jak jsem se těšil, že poslední člověk bych mohl být při troše štěstí třeba i já. To jsem zrovna dočetl Dějiny světa od H. G. Wellse a dozvěděl jsem se, že člověk je predátor, který se stará jen o zabíjení svých bližních. Dnes vím, že se nic nezměnilo...více

 

Hana Hegerová v nejlepší formě
Zázraky se dějí – a jeden se udál letos na jaře, kdy se vydavatel Tomáš Padevět vytasil se senzačním objevem. Z rukou zvukového mistra Ivana Bierhanzla z archivu Divadla Na zábradlí totiž obdržel skoro pětačtyřicet let starý originální magnetofonový pás s unikátním záznamem vystoupení Hany Hegerové Recital ’70. Padevět neváhal a začal krůček po krůčku pracovat na jeho zveřejnění. Zvukový mastering nahrávky vznikl v Jámor studiu a ponechal intimní ráz koncertu, o jehož záznamu nikdo z jeho aktérů vůbec netušil. Snímek nyní vydal Supraphon na 2CD....více

Mallory má šanci na dohled
Dokument Mallory znovu akcentuje dvě dominanty tvorby Heleny Třeštíkové: zájem o společenské outsidery a časosběrnou metodu. Podmínkou úspěchu jejích dokumentů nebývají pouze dramatické zvraty v osudu protagonistů, ale i ochota a schopnost spolupráce z jejich strany a důvěra v autorku. U Mallory (hrdinčina přezdívka z mládí) se to podařilo. Hrdinka má ke „spořádanosti“ daleko. Autorka, která ji sledovala s přestávkami třináct let, se s ní vydává do životního neznáma. Neví, jak příběh bývalé feťačky dopadne, jakých zvratů je schopna ona, její okolí i neúprosný (nebo milosrdný) osud...více

 

Mallory

 Minulé číslo ....................................................................................................

Eva Dřízgová-JirušováEva Dřízgová-Jirušová:
Nejtěžší je začít, pak už to jde

V únoru 1995, po ostravské premiéře Lišky Bystroušky, o ní kritika napsala: „Předvedla něco, co se neslyší na žádné z pražských scén; jasný, svěží a čistý lyrický soprán, znělý a průrazný. Zpívá lehce, a přitom vkládá do zpěvu emoce – jaká to vzácnost...více

  Alena MihulováZ dalšího obsahu:

Revival aneb Jak se vrátit na pódium
Dívejte se
Finální akordy našich životů
Navštivte
Reportér přírody Oldřich Unger
Téma
a další...

 Týdeník Rozhlas .................................................................... Archiv starších čísel
Číslo 36/2015 vychází 24. 8. 2015

Programový časopis sloužící českým rozhlasovým posluchačům je jen o tři měsíce mladší než pravidelné české rozhlasové vysílání.
První číslo měsíčníku Radio-Journal vyšlo v září roku 1923.
Od roku 1925 časopis přešel na týdenní periodicitu, která trvá dodnes.
Hlasování v anketě (Ne)viditelný herecPrvním šéfredaktorem se stal programový ředitel rozhlasu Miloš Čtrnáctý.
Po roce 1989 se stal jediným akcionářem časopisu Český rozhlas.
Týdeník Rozhlas dnes slouží věrným a pravidelným rozhlasovým posluchačům, přijímajícím hodnoty šířené na vlnách stanic Vltava, Praha, Radiožurnál, Český rozhlas 6, ale i Leonardo, Radio Wave a D-dur. Zároveň je alternativou pro čtenáře nespokojené s úrovní bulvárních a společenských magazínů, ale nepřipravené na četbu speciálních odborných kulturních periodik.