Číslo 48 / 2009.

V TOMTO ČÍSLE:.
.Rozhovor s hercem.
Kryštofem Hádkem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


Rozhovor s Kryštofem Hádkem

Jste jedním z desítek známých herců a hereček, kteří začínali v Dismanově rozhlasovém dětském souboru. Jak vzpomínáte na své působení mezi Dismančaty?

Nedávno jsem byl jedním z kmotrů jejich nového cédéčka s nahrávkou dětské opery Vrať nám, ptáku, hastrmana, tak jsem si zpětně vybavil léta, která jsem v souboru strávil. Dostal jsem se k Dismančatům hlavně díky mámě a bráchovi Matějovi. On byl v dětství hodně divoký, až hyperaktivní, a máma pro něj hledala takovou zájmovou činnost, kde by se vyřádil a doma už dal pokoj. Osvědčilo se to, a protože jsem byl podobný typ jako Matěj, vlastně jsem ho následoval. Dismančata se prostě zdála být ideálním řešením. Myslím, že to je pro děti úžasná věc a taky velká příležitost naučit se už ve velmi útlém věku kultivovaně mluvit a vystupovat.

Vaše maminka je známou filmovou dokumentaristkou, člověk by čekal, že vás povede ke kumštu. Táta je ale naopak od řemesla – nechtěl, abyste se věnoval „serióznímu“ zaměstnání?

Táta je vyučený elektrikář, pracoval v Kovoslužbě, spravoval pračky a ledničky. Ale sám pochází z rodiny, která byla taky umělecky a intelektuálně založená. Nakonec se dal na řemeslo; tuším, že v tom sehráli svou roli komunisti. Každopádně Matěje ani mě od herectví neodrazoval.

Vaši bratři Matěj a Ondřej jsou o dost starší než vy. Předpokládám, že jste to v dětství neměl jednoduché – nejmladší ze synů bývá rodičovským mazánkem, což jeho sourozenci jen těžko nesou. Jak vás bráchové brali?

Dokud jsme společně bydleli v jednom pokoji, dělali jsme si velké naschvály. Pamatuju si, jak mě „mučili“… Ale nikdy to neměli zadarmo, různě jsem se jim mstil. Na druhou stranu jsem to měl díky nim u rodičů jednodušší – máma s tátou se vyřádili už na bratrech a já měl cestičku vyšlapanou. Takže když jsem povyrostl, mohl jsem například bez větších problémů přijít občas pozdě domů nebo zůstat u někoho přes noc na chatě.

Přispěl Matěj, v době vašeho dospívání již profesionální herec, k tomu, že jste se také rozhodl věnovat herectví?

Určitě, velkou měrou. Když mi bylo čtrnáct nebo patnáct let a pomalu se rozhodovalo o tom, co budu v životě dělat, chodíval jsem s bráchou mezi jeho spolužáky z konzervatoře a hrozně se mi mezi nimi líbilo. Jednou jsem se vypravil do Liberce, kde Matěj zrovna působil, a po představení se řešilo, co se mnou, jestli tedy půjdu na tu konzervatoř. S bráchou tam tenkrát seděla i jeho kolegyně Linda Rybová, která se mi hrozně líbila, a hned se nabídla, že by mě když tak odvezla k jedné paní, která by mě připravila na přijímačky. Tak jsem řekl, že na tu konzervatoř teda půjdu, ale ve skutečnosti jsem hlavně chtěl jet s Lindou sám v autě.

Konzervatoř jste ale nedokončil. Proč?

Kvůli natáčení jednoho televizního filmu jsem ve čtvrtém ročníku studia přerušil. Zameškal jsem spoustu hodin a už jsem nebyl schopen vrátit se zpátky do režimu. A do toho přišel Tmavomodrý svět, po kterém jsem už úplně zvlčil.

Stát se v osmnácti dívčím idolem by asi zamávalo s každým... Co vás vrátilo zpátky na zem?

Já bych ani neřekl, že jsem se pohyboval někde ve výšinách, spíš jsem vedl hodně bujarý život. Pomohlo mi, že jsem v roce 2003 odjel studovat herectví do Anglie, kde mě nikdo neznal a nikdo o mně nic nevěděl. Až asi po čtvrt roce se tam začaly objevovat filmové plakáty s mým obličejem, protože Tmavomodrý svět se pochopitelně promítal i v Londýně. Tehdy se provalilo, že už mám něco za sebou, ale v zásadě na mě nebyl nikdo zvědavý.

Milan Šefl

Snímky Jarka Šnajberková

Celý rozhovor najdete v tištěném vydání Týdeníku Rozhlas – na stáncích od 18. 11.



  Život oddaný poezii
  Nalaďte si
 
   "Stopro" Skoumal

   Pořiďte si
 
   Bez souhlasu, ale vždy s hrdostí
   Téma