číslo 52/2000 |
|
Hudba |
|
TIP TÝDNE
![]() Písničkář Ivan Hlas zaujal v posledních letech na české hudební scéně již stabilizovanou pozici. A je to tak dobře. Neslušela mu totiž ani jedna z extrémních podob zájmu o jeho tvorbu, ať už šlo o léta skládání a koncertování pro poměrně úzký okruh spřízněných duší, či o muzikálem Šakalí léta vybuzenou pozornost té vrstvy posluchačů, jejíž vkus je diktován mašinerií komerčních rádií a televizních estrád. Hlas se naštěstí z osidel velkého showbyznysu vymanil, a aniž by poztrácel "skalní" fanoušky z dob svého, tehdy ještě médii ignorovaného muzicírování, dokázal se vrátit zpátky na pevnou zem. Pověstná čtvrthodinka slávy sice v jeho případě trvala trochu déle, ale s o to přesvědčivějším zpěvákem, skladatelem a textařem máme zhruba od poloviny devadesátých let co do činění. Hlas vcelku nenásilně navázal na svá první tři alba (Ivan Hlas & Nahlas - 1986, Noční chodec - 1988, Cesta tam a zase zpátky - 1991), před dvěma lety oprášil svou starou kapelu Navi Papaya a na koncertech se dokonce obejde i bez dnes už mírně protivných hitovek typu Na kolena. Ale všechno zlé je k něčemu dobré - právě "šakalí léta" slávy řady Hlasových příznivců rozšířily o další věrné, kteří by se jinak k jeho písničkám stěží dostávali.
MILAN ŠEFL (Ivan Hlas: To nejlepší. CD, minut. Vyd. Sony Music/Bonton) |